Näyteikkunassa-blogi
Mediakortti ja ilmoituskampanjat
- yhteenveto ilmoittajan tarvitsemasta taustatiedosta sanomalehteen
- maksullisia ilmoituksia varten!
http://www.aikakauslehdet.fi/Etusivu/Media--Mainonta/Mediakortti/Mediakortit/
Teemat, aikataulut, ym.
- edullisimmat ilmoitukset saa pienilevikkisiin paikallislehtiin, kalleimmat valtakunnallisiin aikakauslehtiin
Ilmoituksen tyypit ja ilmoituksen paikka
- työpaikkailmoitukset: myös yrityskuvan luomista
- merkkitavarailmoitukset: tuotteiden tunnetuksi tekemistä
- kauppojen ilmoitukset
- vähittäiskauppa
Ilmoituksen huomioarvo
Sanomalehti-ilmoituksen koko ja huomioarvo
Tehokeinoja ilmoiuksen suunnitteluun
Carla: Tehokeinoja ilmoituksen suunnitteluunMitä suomeksi tarkoittaa piste ja pisteen kasvu?
Rasterointi - rasteripiste.- sanomalehden pistekoko johtuu huokoisesta lehdestä
>>>> on otettava huomioon lehtikohtaisesti
Vedostaminen
- kaikki ilmoituksen elementit mukana
- onko kaikki kuten halutaan
Ilmoituksen valmistaminen
- lähetetään aineisto ja katsotaan toimiiko heidän järjestelmässä
Värien määrittely
CMYK
RGB
Typografia
Nanitan esittely typografiastaLogot:
LiikemerkistäLogosuunnittelu
LogosuunnitteluvirheitäGraafinen ohjeisto
Oulun kaupungin graafinen ohjeisto
Painotuotteen vaatimukset, Jutan esittely
Hissipuhe
Heli kertoo mikä on hissipuheMikä on planssi
Noora Holmin esittely planssistaPlanssissa tulee aina olla tekijän nimi!
Käsin tehdyissä on ongelmana laputus, leikkaa-liimaa-askarrellun näköisiä.
Kannattaako piirtää käsin, skannata ja taittaa säköisesti ja sitten tulostaa.
Lähdetäänkö pohjasta, seinäprojektioihin jne
Jos tehtävänä on suunnitella logo, planssiin tulee logo suurena ja pienenä! Kuvasuhde, koko jne.
Ja planssisarjan kaikki planssit pitää voida yhdistää toisiinsa ulkonäön perusteella.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti